Monday, January 6, 2014

Candy Buffet & Photobooth

My cousin got married few weeks ago. And Abah asked me to do wedding cake, candy buffet, chocolate fountain and photobooth. MasyaAllah..!! The wedding was in Ipoh. Imagine angkut semua barang using two cars. Padat.
 
 
 
Tapi it was fun. Hectic tu memang confirm la kan. Since I made wedding cake and 100+ cupcakes, for candy buffet sempat buat small cookies je. Yang lain semua beli or order from friends.
 
Dah penat-penat buat tapi gambar tak tangkap sangat. Memang tak menang tangan. Yup, it was hectic, I said it again. I think it's because the chocolate fountain. Tak sempat pun chocolate nak cair and flowy tapi orang dah keep on ambil. Huhu that's the fun part la kan.
 
 
 
The fruits.
Strawberry, grapes and banana.
My mom, sister, brother and wife yang cucuk satu-satu.
I was kat dewan pagi tu all sweaty pasang photobooth.
 
 

 
Sugar cookies with fondant. Cepat habis..!!
 
 

 
Bought this from my ex-schoolmate. Ya Allah sedapnya.
First time I really like apam polkadot. Rasa milky. Filling pun sedap.
 
 

 
The candies that we bought.
Lollipops, mentos, marshmallow and all.
I noticed kalau candy macam typical hard candy dalam small packaging kecik-kecik tu, orang tak amik sangat.
Unlike the chocolate ring, lollipop yang shape menarik, memang laju sangat habis.
 
 

 
 
 
 
The photobooth.
Sorry ada gambar kakak and Hud kat situ.
The theme was brown.
Bought langsir dah siap kat Jakel (year end sale sangat berbaloi)
Kipas tu I made all of them. Sangkut-sangkut pun quite senang.
My brother helped me kejap before he helped my mom cucuk-cucuk buah.
Not bad juga la kan.
 
 
 
 
 
Overall, I kind of enjoyed doing all of that. Sebab kalau in future nak buat business ni, at least dah tau few things. Time buat untuk family ni la macam-macam boleh belajar from mistakes kan. Not that I'm saying that there are lots of mistakes. Just need more improvement.
 
Wedding cake and cupcakes will be updated at Sugar & Vanilla's blog which I think lambat lagi kot nak update. Ni tengah ikut turutan update blog tu. Yang latest one ni pun order bulan November punya. Tak tau bila bulan December punya nak update. Kikiki.
 
 
 
 
Ni tengah fikir-fikir for my engagement's candy buffet. What should I put ye?

 

No comments:

Post a Comment