Saturday, October 12, 2013

Doodling

 
 
 
I love doodle art. But I don't really love doodling. Or maybe just because the fact that I'm just not good at it. Doodle art ni patut nya tak ada rules and there's no right or wrong kan. Tapi kalau everytime I buat asyik rasa tak cantik je. Dah buat one design mesti rasa nak padam balik and repeat balik the same the design but betul kan part-part yang tak cantik before tu.
 
 
 
That day ada extra black royal icing. Typical me, customer order cookies 20 je. Bancuh royal icing macam konon nak kena buat 100 cookies je. But anyway, it's good for me to practice. Piped on a cake turntable. Senang boleh pusing-pusing. Lepas tu basuh. And then lukis balik.
 
 
I know designs kat bawah ni memang tak gempak. Tapi seriously, ni yang paling ok. Yang lain mesti terus padam je. Hehe.
 
 

But it is really good to practice your piping bila ada extra icing. Below I used nozzle no. 2 Wilton.
 
 

 



No comments:

Post a Comment