Sunday, August 25, 2013

Hobby

Suddenly teringin nak ada hobby baru. Not sure lagi nak buat exactly apa. Nak hobby yang tak keluar kan banyak sangat duit. If ada profit, Alhamdulillah. Kalau tak ada pun tak apa. Outside kitchen area. Something that I can share in this blog. Apa ye?


List of choices :

Make up art - Bukan yang untuk wedding elegant sweet style tu. But the weird ones. Macam create zombie makeup or leopard ke. Conteng-conteng sikit muka and then tangkap-tangkap gambar.
Question is, siapa nak kena buli jadi model untuk practice. I don't mind to do on my own face tapi sure segan nak post gambar kat sini. Financially, not bad kot since I love normal makeup but maybe kena beli extra makeup with vibrant colours.


Cycling - It's expensive..!! Tapi best. That's why it's on the list. Tapi baik buka kedai dari spend kat situ.


Corsage brooch - Made once masa my brother's wedding. Untuk family, sedara-mara pakai. I had so much fun making them. But my jahitan tak kemas (tapi boleh cover and with lots of practice ok je). My mom sokong this idea. Boleh buat jual.


Folk art - Mama's idea. I love drawing. Not good at it. Mama suggest this so that I can relax plus boleh draw using edible ink on my cakes.


Photography - If I choose this one, tak nak masuk kelas. Nak try explore sendiri. Ok kot. Yang ni sesuai juga with 'make up art'.


Kick boxing - Ada ke yang around Shah Alam and also sesuai for muslimah ladies? Meaning tak campur dengan lelaki. If ada, I'll choose this one without fikir lain lagi dah.


Swimming - I love to swim. I can do laps (tapi tak tau la dah lama tak swim). If swim, actually anytime boleh. Not really a new hobby. Or maybe belajar diving. Oh saya gayat. But if this one tak boleh share dekat blog la ye. Aurat gituww.


Piano - I quit after SPM after 7 years belajar. Patut continue balik ke? Tangan dah keras dah asyik uli fondant.







At the moment, my hobby is sleeping and eating :p

No comments:

Post a Comment